Biotik

Algemene verkoopvoorwaarden

  • Home
  • Algemene verkoopvoorwaarden
!
Let op: Dit is een vertaling. Om de exacte juridische termen terug te vinden dient u de Franstalige versie te lezen.

Algemene verkoopvoorwaarden

Transparantie, Fundament Van Elke Gezonde Samenwerking

De maatschappelijke zetel is gevestigd te :

Van Volxemlaan 248 - 1190 Vorst
+ 32 (0) 484 70 23 75
contact@biotik.be

Algemene voorzieningen

Onderhavige algemene voorwaarden bepalen, onverminderd de toepassing van bijzondere voorwaarden, de respectieve verplichtingen van de contractpartijen met betrekking tot de door BIOTIK geleverde diensten.

Door de ondertekening van de bestelbon of de offerte, of door de aanvaarding van de orderbevestiging of de betaling van de bestelling, erkent de klant uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en ze te hebben aanvaard. Van deze voorwaarden kan enkel worden afgeweken door een schriftelijke overeenkomst onzerzijds. De niet uitdrukkelijk afwijkende bepalingen blijven van toepassing.

BIOTIK behoudt zich het recht voor haar algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. In dit geval gelden de voorwaarden die van kracht zijn op de datum van de bestelling.

Voor de toepassing van deze voorwaarden wordt onder "belemmering" elk element verstaan dat onder de grond ligt, ongeacht de diepte (buizen, kabels, riolerings- of drainagesystemen enz.).

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

Aanbiedingen en offertes

Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn onze offertes geldig gedurende één maand vanaf de datum van uitgifte. Wij zijn niet gebonden aan een opdracht die bij ons wordt geplaatst totdat wij deze schriftelijk hebben bevestigd en een aanbetaling van 50% hebben ontvangen.

De eerste prijsopgave is gratis. Verplaatsingskosten zijn gratis voor alle offerteaanvragen binnen een straal van 25 km rond Brussel. Boven 25 km van Brussel worden reiskosten aangerekend aan €0,75/Km. Een gedetailleerd bestek van de te leveren diensten wordt gefactureerd met aftrek van de gemaakte kosten. De in het bestek vermelde prijzen gelden alleen voor de diensten die erin worden beschreven.

Elke bijkomende dienst vóór de aanvang van de werken zal het voorwerp uitmaken van een prijsofferte en/of bestek, en bijkomende facturatie. Elke bijkomende prestatie tijdens de uitvoering van het werk zal gefactureerd worden aan het tarief van 45 €/uur, en zal vastgelegd worden in een schriftelijke overeenkomst ondertekend door de klant.

De klant verbindt zich ertoe alle informatie te verstrekken die nodig is voor de uitvoering van onze diensten (impuls, metingen, enz.). Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt aan werken die niet zichtbaar of niet aangegeven zijn. Obstakels die niet zichtbaar of niet aangeduid zijn, zullen worden geëxtraheerd, verwijderd en/of verplaatst, wat zal leiden tot een prijsherziening.

Alle klachten moeten schriftelijk worden ingediend binnen 48 uur na ontvangst van de ondertekende offerte.

Prijzen / Uren

Prijzen worden vermeld in euro's, exclusief btw.

Offertes en prijsaanbiedingen zijn gebaseerd op de huidige prijzen voor lonen, materialen en diensten. Ze kunnen zonder voorafgaande kennisgeving variëren, vooral in het geval van een stijging van de grondstofprijzen. We behouden ons het recht voor om onze prijzen proportioneel aan de fluctuatie aan te passen. De klant heeft het recht om de overeenkomst eenzijdig te beëindigen binnen acht dagen na de prijswijziging.

Betaling

Facturen moeten uiterlijk binnen 5 werkdagen na verzending worden betaald. Er wordt overeengekomen dat facturen elektronisch worden verzonden.

Betalingen na deze termijn brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling een conventionele intrest van 12% op, evenals een forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding van 20% van het gefactureerde bedrag, met een minimum van € 50,00 als schadevergoeding.

Elke betwisting met betrekking tot onze factuur moet ons schriftelijk bereiken binnen de 5 dagen na de verzending ervan.

De consument in de zin van boek VI van het Wetboek van economisch recht kan het voordeel van de toepassing van schadevergoeding en intresten eisen in de mate en onder de voorwaarden bepaald in deze clausule, in geval van niet-nakoming van onze verplichtingen.

Orderannulering

In geval van annulering door de klant zal een schadevergoeding van 30% van het totale factuurbedrag verschuldigd zijn. Annulering geeft de klant geen recht op terugbetaling van reeds betaalde bedragen, noch op welke schadevergoeding dan ook.

Verplichtingen van de partijen

In het kader van onze diensten verbindt BIOTIK zich ertoe alle nodige middelen in te zetten om de klant een hoge servicekwaliteit te bieden. De verbintenis van BIOTIK is een middelenverbintenis en verbindt haar niet tot het resultaat.

Plaatsing van groendaken : Voor de aanvang van de werken garandeert de klant BIOTIK dat het dak waterdicht is. Indien dit niet het geval is, verbindt de klant zich ertoe de nodige stappen te ondernemen en desgevallend een beroep te doen op een derde dienstverlener (dakbedekkingsfirma, dakdekker, ...) om zich ervan te vergewissen dat dit wel het geval is.

De klant gaat automatisch akkoord met de reiniging van de site en/of het dak voor de aanvang van de werken. De klant is als enige verantwoordelijk voor het verkrijgen van een eventuele bouwvergunning voor de werkzaamheden.

De garantie van één jaar geldt voor alle houten onderdelen. Deze gaat in bij de voorlopige oplevering van het werk.

De garantie van tien jaar geldt voor alle harde materialen. Deze gaat in bij de voorlopige oplevering van het werk.

Projecten, plannen en intellectueel eigendom

Het aantal wijzigingen aan het project en/of de plannen is beperkt tot twee. Wijzigingen die deze limiet overschrijden, worden aan de klant gefactureerd.

Alle plannen, tekeningen en schetsen in de documenten zijn onze eigendom.

Gehele of gedeeltelijke reproductie, in welk medium dan ook, voor commerciële, non-profit of vrijwillige doeleinden, is verboden zonder onze toestemming.

Overmacht

Geen van de partijen kan aansprakelijk worden gesteld voor de gehele of gedeeltelijke niet-nakoming van haar verplichtingen indien deze niet-nakoming te wijten is aan een geval van overmacht, zoals, maar niet beperkt tot, overstroming, brand, weersomstandigheden (stormen, natuurrampen, vorst, regen en slecht weer), grondstoffentekort, staking, transportstaking, voorraadtekort.

De termijnen voor de uitvoering van onze diensten zullen worden opgeschort of verlengd, zonder dat dit aanleiding kan geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Toepasselijk recht en geschillen

Deze algemene voorwaarden worden beheerst door Belgisch recht. Elk geschil, om welke reden dan ook, dat niet in der minne kan worden geschikt, valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel.

Spaarclausule

De ongeldigheid of onwettigheid van een van de clausules in deze algemene voorwaarden zal op geen enkele wijze de andere voorwaarden van het contract tussen de partijen ongeldig of nietig maken, die volledig van kracht zullen blijven.

Vertrouwelijkheid

Wat betreft de mededeling van vertrouwelijke informatie door de eigenaar (dienstverlener of klant) aan de ontvanger (dienstverlener of klant), deze laatste stemt ermee in deze informatie geheim te houden en als vertrouwelijk te behandelen. Ze mag alleen worden gebruikt in het kader van het project.

Zowel tijdens de duur van dit contract als na afloop ervan verbindt de ontvanger zich ertoe de vertrouwelijke informatie die hem werd meegedeeld niet bekend te maken, te gebruiken of te reproduceren, noch toe te staan dat ze wordt gebruikt voor andere doeleinden dan die waarvoor ze werd meegedeeld.

Zelfs in het laatste geval is de voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaar vereist om de vertrouwelijkheid van de informatie te garanderen.

De ontvanger neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich en vrijwaart de eigenaar tegen publicatie of misbruik van de vertrouwelijke informatie.

De ontvanger stemt ermee in de informatie alleen te gebruiken voor het doel gedefinieerd in dit contract en in overeenstemming met de bestemming gegeven door de eigenaar.

De ontvanger zal de nodige maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat zijn werknemers en alle andere personen die in het bezit kunnen komen van de vertrouwelijke informatie van de andere partij eveneens gebonden zijn door dit contract.

Geschillen

Tenzij ze worden vervolgd voor betaling, verbinden de partijen zich ertoe te proberen elk geschil met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van deze overeenkomst op te lossen via bemiddeling of gerechtelijke verzoening.

Dit begint uiterlijk 15 volle dagen na het verzoek om buitengerechtelijke bemiddeling of verzoening dat door de ene partij aan de andere is meegedeeld. De duur van de bemiddeling mag niet langer zijn dan 30 werkdagen, tenzij uitdrukkelijk overeengekomen door de partijen.

In geval van betalingsprocedure of mislukking van de bemiddelings- of minnelijke schikkingsprocedure zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel bevoegd, tenzij anders bepaald door dwingend recht.